wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Marczuk, A., & Lörz, M. (2023). Did the Poor Get Poorer? The Impact of COVID-19 on Social Inequalities Between International and Domestic Students. Journal of Studies in International Education. Online first: https://doi.org/10.1177/10283153221150116

Marczuk, A. (2022): Is it all about individual effort? The effect of study conditions on student dropout intention. European Journal of Higher Education. Online first: DOI: 10.1080/21568235.2022.2080729

Galos, Diana Roxana and Strauß, Susanne (2022). Why do women opt for gender-atypical fields of study? The increasing role of income motivation over time. Higher Education https://doi.org/10.1007/s10734-022-00866-0

Meyer, J., Leuze, K. & Strauß, S. (2021). Individual Achievement, Person-Major Fit, or Social Expectations: Why Do Students Switch Majors in German Higher Education? Research in Higher Education (online first).

Meyer, J., & Mantinger, M. (2021). Drehtür-Effekt im deutschen Hochschulsystem? Bildungswege nach dem Abbruch geschlechtsatypischer Studiengänge. Soziale Welt,72(1), 27-54.

Meyer, J., & Strauß, S. (2019). The influence of gender composition in a field of study on students' drop-out of higher education. European Journal of Education, 54(3), 443-456.

Georg, W. & Bargel, T. (2017).  Parental qualifications as determinants of university entrance and choice of a field of study in Germany. European Journal of Higher Education, 7 (1), 78-95.

Georg, W. & Bargel, T. (2012). Individuelle und institutionelle Bedingungen für den Studienertrag. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation (ZSE), 32 (4), 396-413.

Bargel, T., Ramm, M. & Multrus, F. (2012). Schwierigkeiten und Belastungen im Bachelorstudium - wie berechtigt sind die studentischen Klagen? Beiträge zur Hochschulforschung. IHF 34 (1), 26-41.

Ramm, M. (2010). Aus der Profession. Arbeitsgruppe Hochschulforschung - Studierendensurvey. In: Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation (ZSE), Heft 30 (4), S. 442-443.

Georg, W. (2009). Individual and institutional factors in the tendency to drop out of higher education: a multilevel analysis using data from the Konstanz Student Survey. Studies in Higher Education. Vol. 34 (6), 647-661.

Bargel, T., Bargel H. & Dippelhofer, S. (2008). Der Bachelor - zum Image einer neuen sozialen Kategorie. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation (ZSE). 28 (4), 377-391.

Georg, W. (2008). Individuelle und institutionelle Faktoren der Bereitschaft zum Studienabbruch - eine Mehrebenenanalyse mit Daten des Konstanzer Studierendensurveys. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation (ZSE). 28 (2), 191-206.

Georg, W. (2005). Social Inequality and the University. Papers: Revista de sociologia 76, 217-228.

Georg, W. (2005). Studienfachwahl: Soziale Reproduktion oder fachkulturelle Entscheidung. ZA–Information 57, 61 – 82.

Grimmer, B. & Röhl, T. (2005). Female Students at Universities in Baden-Württemberg, Rhones-Alpes and Catalonia. A Secondary Analysis of Gender, Interest in Science and Research and the Intention to do a Doctorate. Papers: Revista Sociologica 76, 199-215.

Bargel, T. & Hage el, N. (2000). Evaluation der Hochschullehre: Modell, Probleme und Perspektiven. Zeitschrift für Pädagogik 41 (Beiheft), 207 – 224.

Bargel, T. (1993). Stille Restauration. Studentische Politik in den 80er Jahren. Erziehung und Wissenschaft, 45 (5), 33-34.

Peisert, H. (1985). Students in the Federal Republic of Germany: Diversity in motives and prospects. Higher Education in Europe 1, 18-29.