Prof. Judith Beyer presents at the Sorbonne, Paris

On the occasion of the jurist Eugen Ehrlich’s centenary, Prof. Judith Beyer has been invited to present a paper at the Sorbonne in Paris. She will speak about "The law of others: Legal anthropology between pluralism, indigeneity and alterity“.

Vorstellung des Kurzfilms „Platz“

Die Studierenden des MA Ethnologie und Soziologie Jasper Killewald, Maika Brunn und Lothar Weller werden auf dem Ethnosymposium „Wahrheit(en), Lebenswelten und Realitäten – Seeing like an Anthropologist“ am 17.9. ihren Kurzfilm „Platz“ präsentieren.

New peer reviewed article on expert activism.

Judith Beyer has published a peer-reviewed article in the journal Dialectical Anthropology on "The common sense of expert activists: practitioners, scholars, and the problem of statelessness in Europe".

Ukrainian Summer Chapter III:

Am Montag, 29.August wird Thomas Hinz in der Veranstaltungsreihe Ukrainian Summer Ergebnisse einer Umfrage unter Studierenden aus Konstanz und Kiev vorstellen.

2. Preis der Fritz-Thyssen-Stiftung

Claudia Diehl, Elisabeth Liebau und Peter Mühlau wurden für den Aufsatz "How Often Have You Felt Disadvantaged? Explaining Perceived Discrimination" mit dem zweiten Preis der Fritz-Thyssen-Stiftung für sozialwissenschaftliche Aufsätze ausgezeichnet.

Neu erschienen (Open Access):

Franziska Spanner und Elisabeth Maué: Thrown in at the deep end? Perceptions of burdens, gains, and contributions to the integration of refugee students among teachers with(out) target group-specific professional knowledge