Latest Publication

Thomas Hinz, Anna Marczuk, Frank Multrus, 2024, Student Opinions on the Escalation of Violence in Israel and Gaza and Antisemitism at German Universities, Working Paper No. 17, Cluster of Excellence “The Politics of Inequality”, University of Konstanz.

Weeber, Franziska; Hinz, Thomas; Meyer, Jasmin; Multrus, Frank, 2024. Rule-based semi-automated coding procedure to classify fields of study in surveys among university students in Germany. Hefte für Bildungs- und Hochschulforschung 99. University of Konstanz.

Multrus F., Marczuk, A., Hinz, T. & Strauss, S. (2023). Studiensituation unter Onlinebedingungen. Studieren während der Corona-Pandemie 2021. Universität Konstanz, AG Hochschulforschung (Hrsg.). (Onlineversion, barrierefrei).

Rapid Response Research (feasibility study)

The study R3HighEd (rapid response research in higher education) investigates whether a robust sample of students in Germany can be obtained by involving respondents of an online access panel who are incentivized for their participation according to the rules of the panel operators.

Hinz, Thomas/Mozer, Konstantin/Strauß, Susanne 2023: Durchführbarkeit und Qualität von rapid response research (R3HighEd) Umfragen bei Studierenden in Deutschland. Universität Konstanz (Bericht AG Hochschulforschung, pre-print, pdf Version).

Publications

Marczuk, A., Strauss, S. Does context matter? The gendered impact of study conditions on dropout intentions from higher education. Z Erziehungswiss (2023). https://doi.org/10.1007/s11618-023-01175-7

Hinz, T., Strauß, S., Stefani, A. (2023). Was Masterstudiengänge attraktiv macht: Einschätzungen aus Sicht der Studierenden. In: Forschung und Lehre. Deutscher Hochschulverband (7), 2023, pp. 496-498. ISSN 0945-5604
-> The archive of Forschung und Lehre and in KOPS of the Universität of Konstanz.

Stefani, A., Hinz, T. & Strauß, S. (2023).  Die Studierendenbefragung in Deutschland: Fokusanalysen zur Attraktivität von Masterstudiengängen. (DZHW Brief 02|2023). Hannover: DZHW.
-> The Press release of the University of Konstanz: In German.

Marczuk, A., & Lörz, M. (2023). Did the Poor Get Poorer? The Impact of COVID-19 on Social Inequalities Between International and Domestic Students. Journal of Studies in International Education. Online first: https://doi.org/10.1177/10283153221150116

Meyer, J., Strauß, S. & Hinz, T. (2022). Die Studierendenbefragung in Deutschland: Fokusanalysen zu Diskriminierungserfahrungen an Hochschulen. (DZHW Brief 08|2022). Hannover: DZHW.