Zur Vergleichbarkeit der Studiensituation einiger europäischer Länder

Bargel, T.: Social Background of Students and International Activities. In : Fernex, A./ L. Lima : To be a student within the Bologna process. Presses universitaires de Grenoble, 2012.

Georg, W./ T. Bargel : Individual and Institutional Conditions of Study-Outcome. In : Fernex, A./ L. Lima: To be a student within the Bologna process. Presses universitaires de Grenoble, 2012.

Bargel, T. (Ed.): Student Experiences and Evaluation of Bologna-Process and Bachelor. Hefte zur Bildungs- und Hochschulforschung (61). AG Hochschulforschung, Universität Konstanz, 2011.

Bargel, T. : Developing the European Higher Education Area. In : Bargel, T. (Ed.) : Student Experiences and Evaluation of Bologna-Process and Bachelor. Hefte zur Bildungs- und Hochschulforschung (61). AG Hochschulforschung, Universität Konstanz, 2011.

Hadji, C./ T. Bargel/ J. Masjuan: Étudier dans une université qui change. Le regard des étudiants de trois régions d'Europe. Presses Universitaires de Grenoble. Grenoble 2005.

Bargel, T.: Hochschulzugang, Fachwahlmotive und Studienerwartungen - Vergleichende Studierendenforschung zu drei europäischen Regionen. In: Craanen, M./ L. Huber (Hg.): Notwendige Verbindungen - Zur Verankerung von Hochschuldidaktik in Hochschulforschung. Bielefeld 2005, S. 59-74.

Grimmer, B./ T. Röhl: Female Students at Universities in Baden-Württemberg, Rhones-Alpes and Catalonia. A Secondary Analysis of Gender, Interest in Science and Research and the Intention to do a Doctorate. In: Papers 76 - Revista Sociologica. Barcelona 2005, S. 199-215.

Georg, W.: Social Inequality and the University. In: Papers 76 - Revista Sociologica. Barcelona 2005, S. 217-228.

Bargel, T.: Heterogeneity and Inequality of Students - an International Comparison. Contributions to a Conference of FREREF (Heft 42), Arbeitsgruppe Hochschulforschung, Oktober 2004.