Publications of the International Student Survey in Europe

Our list of publications is growing steadily. Partially the list consists of common contributions and partly special regional and national reports. Below, please find the respective lists:

Recent issues

Busse, B.: Busse B.: Europäische Identität als Gegenstand von Wissenschaft und Forschung. Hefte zur Bildungs- und Hochschulforschung (89), AG Hochschulforschung, Universität Konstanz, Oktober 2016.

Schmidt, M./T. Bargel/W. Georg/A. Gorbachyk: Studienzwecke und Berufsaussichten – ein Vergleich Studierender in Kiew und München (Hefte zur Bildungs- und Hochschulforschung 88), Universität Konstanz, September 2016.

Busse B.: Europäisches Bewusstsein und internationale Mobilität. Hefte zur Bildungs- und Hochschulforschung (82), AG Hochschulforschung, Universität Konstanz, September 2015.

Busse B.: Das europäische Bewusstsein in der öffentlichen Debatte. Hefte zur Bildungs- und Hochschulforschung (86), AG Hochschulforschung, Universität Konstanz, Januar 2016.

Schmidt M. / T. Bargel: International Student Survey in Europe. Concept, background and dimensions of the questionnaire. Hefte zur Bildungs- und Hochschulforschung 79, Konstanz Januar 2015.

Busse, B: Studierendensurveys in Ländern des Europäischen Hochschulraumes. Hefte zur Bildungs- und Hochschulforschung (80). AG Hochschulforschung, Universität Konstanz, Januar 2015.

Past issues

Bargel, Tino & Schmidt, Monika (2000). Neue Medien, Virtualisierung und Professionalisierung. Dokumentation eines internationalen Workshops der FREREF im April 2000 in Lyon. Hefte zur Bildungs- und Hochschulforschung (32). Arbeitsgruppe Hochschulforschung: Universität Konstanz.


Bargel, Tino (2000). Que savons-nous des attentes des étudiants. Dans FREREF (éd.), L’Université et les enjeux de la professionnalisation. Actes des ateliers de la Fondation des Régions Européennes pour la Recherche en Education et en Formation(FRERFEF), (p. 81-84), Lyon : FREREF.


Bargel, Tino (2005): Soziale Identität Studierender und Integration an der Universität. Etudier dans une université qui change. Le regard des étudiants dans trois régions d’Europe. Grenoble : PUG . p. 57-89.


Bargel, Tino (Ed.) (2004) : Heterogeneity and Inequality of Students – an International Comparison. Contributions to a Conference of FREREF at the Villa Vigoni. Hefte zur Bildungs- und Hochschulforschung (42). Arbeitsgruppe Hochschulforschung, Universität Konstanz.


Bargel, Tino (2005). Hochschulzugang, Fachwahlmotive und Studienerwartungen – Vergleichende Studierendenforschung zu drei europäischen Regionen. Dans M. Craanen& L. hiúber (Eds.). Notwendige Verbindungen – Zur Verankerung von Hochschuldidaktik in Hochschulforschung. Bielefeld. P. 59-74


Bargel, Tino, Hadji, Charles & Masjuan, Josep (2003). Les étudiants en trois régions européennes : Baden-Wurtemberg, Catalogne, Rhône-Alpes. Almanach de Données par région, sexe et filière. FREREF : Réseau Uni 21, Konstanz-Grenoble/Lyon- Barcelona.


Bargel, Tino, Hadji, Charles & Masjuan, Josep (2003). Studierernde in drei europäischen Regionen : Baden-Württemberg, Katalonien, Rhône-Alpes. Datenalmanach nach Regionen, Geschlecht, Fächergruppen. FREREF : Réseau Uni 21, Konstanz-Grenoble/Lyon- Barcelona.


Georg, Werner & Bargel, Tino (2005). Soziale Herkunft und Ungleichheit der Studierenden an Universitäten. Etudier dans une université qui change. Le regard des étudiants dans trois régions d’Europe. Grenoble : PUG . p. 117-149.


Georg, Werner (2005). Social Inequality and the University. PAPERS. Revista de Sociología, 76, p. 217-228.


Grimmer, Bettina (2005). Frauen an Universitäten: Motive, Leistungsfähigkeit und Promotionsabsicht. Etudier dans une université qui change. Le regard des étudiants dans trois régions d’Europe. Grenoble : PUG . p. 151-178


Grimmer, Bettina & Röhl, Tobias (2005) : Female Students at Universities in Baden-Württemberg, Rhône-Alpes et Catalonia. A Secondaray Analysis of Gender, Interest in Science and Research, an dthe Intention to do a Doctorate. PAPERS. Revista de Sociología , 76, p. 199-215.


Hadji, Charles, Bargel, Tino & Masjuan, Josep(2005): Etudier dans une université qui change. Le regard des étudiants dans trois régions d’Europe. Grenoble : PUG .

Schmidt, Monika (2005): Neue Medien und Internet im Studium. Etudier dans une université qui change. Le regard des étudiants dans trois régions d’Europe. Grenoble : PUG . p. 91-113.

Lectures

Lectures

Choice of Education and Expectations of the Study in Germany, Vortrag beim ISSUE Workshop “Counselling and academic orientation in university”, Casablanca, November 2016

Expectations of students in Kyiv and Munich about the functions of study, Beitrag zum internationalen Workshop, Universität Konstanz, November 2015

Promoting social competencies and responsibility of students. Beitrag zum Internationalen Workshop, Universität Konstanz, November 2012

Study strategy and problems of ‚new students‘ - Some considerations and some results .Beitrag zum internationalen Workshop, Universität Konstanz, März 2014 (in Zusammenarbeit mit TB)

Évaluer les conditions d‘études dans l’enseignement supérieur à travers les enquêtes auprès des étudiants : Inputs, processus et outputs, Contribution to a colloque of ADMEE, Marrakech, Januar 2014

Expectations on the jobs and the labor market of students in Germany, UPMF Grenoble, Juni 2012

Junior Scientists and Doctoral Candidates. Situation and perspectives of the next generation of scientists in Germany. Empirical results on the basis of the students’ survey. Ca’Foscari University of Venice, Juni 2010

Les attentes des étudiants relatifs à l’orientation professionnelle et la création d’une entreprise, Sommeruni Luxemburg september 2007

Quelles compétences pour demain?Qualifications-clés et formation continue vue par les étudiants, Contribution pour l’atelier 4 de l’université d’été, Krakau, September  2006

Initiativen zur Anwendung neuer Bildungstechnologien in der Hochschulausbildung Baden-Württembergs, Kolloquium der FREREF, April 2000 in Lyon
Multimédia et Internet dans l’enseignement supérieur, Réseau Uni 21 (FREREF), Lyon, Oktober 1999