Scientific Journal Article:

Thomas Hinz, Anna Marczuk, Frank Multrus, 2024, Student Opinions on the Escalation of Violence in Israel and Gaza and Antisemitism at German Universities, Working Paper No. 17, Cluster of Excellence “The Politics of Inequality”, University of Konstanz.

Marczuk, A., Strauss, S. Does context matter? The gendered impact of study conditions on dropout intentions from higher education. Z Erziehungswiss (2023). https://doi.org/10.1007/s11618-023-01175-7

Marczuk, A., & Lörz, M. (2023). Did the Poor Get Poorer? The Impact of COVID-19 on Social Inequalities Between International and Domestic Students. Journal of Studies in International Education. Online first: https://doi.org/10.1177/10283153221150116

Marczuk, A. (2022): Is it all about individual effort? The effect of study conditions on student dropout intention. European Journal of Higher Education. Online first: DOI: 10.1080/21568235.2022.2080729

Galos, Diana Roxana and Strauß, Susanne (2022). Why do women opt for gender-atypical fields of study? The increasing role of income motivation over time. Higher Education https://doi.org/10.1007/s10734-022-00866-0

Meyer, J., Leuze, K. & Strauß, S. (2021). Individual Achievement, Person-Major Fit, or Social Expectations: Why Do Students Switch Majors in German Higher Education? Research in Higher Education (online first).

Meyer, J., & Mantinger, M. (2021). Drehtür-Effekt im deutschen Hochschulsystem? Bildungswege nach dem Abbruch geschlechtsatypischer Studiengänge. Soziale Welt,72(1), 27-54.

Meyer, J., & Strauß, S. (2019). The influence of gender composition in a field of study on students' drop-out of higher education. European Journal of Education, 54(3), 443-456.

Georg, W. & Bargel, T. (2017).  Parental qualifications as determinants of university entrance and choice of a field of study in Germany. European Journal of Higher Education, 7 (1), 78-95.

Georg, W. & Bargel, T. (2012). Individuelle und institutionelle Bedingungen für den Studienertrag. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation (ZSE), 32 (4), 396-413.

Bargel, T., Ramm, M. & Multrus, F. (2012). Schwierigkeiten und Belastungen im Bachelorstudium - wie berechtigt sind die studentischen Klagen? Beiträge zur Hochschulforschung. IHF 34 (1), 26-41.

Ramm, M. (2010). Aus der Profession. Arbeitsgruppe Hochschulforschung - Studierendensurvey. In: Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation (ZSE), Heft 30 (4), S. 442-443.

Georg, W. (2009). Individual and institutional factors in the tendency to drop out of higher education: a multilevel analysis using data from the Konstanz Student Survey. Studies in Higher Education. Vol. 34 (6), 647-661.

Bargel, T., Bargel H. & Dippelhofer, S. (2008). Der Bachelor - zum Image einer neuen sozialen Kategorie. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation (ZSE). 28 (4), 377-391.

Georg, W. (2008). Individuelle und institutionelle Faktoren der Bereitschaft zum Studienabbruch - eine Mehrebenenanalyse mit Daten des Konstanzer Studierendensurveys. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation (ZSE). 28 (2), 191-206.

Georg, W. (2005). Social Inequality and the University. Papers: Revista de sociologia 76, 217-228.

Georg, W. (2005). Studienfachwahl: Soziale Reproduktion oder fachkulturelle Entscheidung. ZA–Information 57, 61 – 82.

Grimmer, B. & Röhl, T. (2005). Female Students at Universities in Baden-Württemberg, Rhones-Alpes and Catalonia. A Secondary Analysis of Gender, Interest in Science and Research and the Intention to do a Doctorate. Papers: Revista Sociologica 76, 199-215.

Bargel, T. & Hage el, N. (2000). Evaluation der Hochschullehre: Modell, Probleme und Perspektiven. Zeitschrift für Pädagogik 41 (Beiheft), 207 – 224.

Bargel, T. (1993). Stille Restauration. Studentische Politik in den 80er Jahren. Erziehung und Wissenschaft, 45 (5), 33-34.

Peisert, H. (1985). Students in the Federal Republic of Germany: Diversity in motives and prospects. Higher Education in Europe 1, 18-29.